wtorek, lipca 07, 2020

Ciastka orzechowe z masłem orzechowym

Pyszne, chrupiące, mocno orzechowe ciasteczka z dodatkiem masła orzechowego i siekanych orzechów laskowych. W sam raz na przekąskę, piknik czy rowerową wycieczkę za miasto. :)
Ciastka orzechowe z masłem orzechowym

Ciastka orzechowe z masłem orzechowym - składniki:

  • 135 g masła
  • 2 łyżki miodu
  • 2 1/3 szklanki mąki 
  • 1 łyżeczka sody
  • szczypta soli
  • 2/3 szklanki cukru
  • 1 opakowanie cukru waniliowego (16 g)
  • 1 jajko
  • 3 łyżki masła orzechowego
  • 100 g posiekanych orzechów laskowych


Jak zrobić ciastka orzechowe z masłem orzechowym?

  • Masło wraz z miodem przełóż do rondelka i podgrzewaj na niewielkiej mocy palnika do czasu całkowitego rozpuszczenia się masła. Pozostaw do ostudzenia.
  • W misce wymieszaj ze sobą suche składniki, tj. mąkę, sodę oczyszczoną, sól, cukier i cukier waniliowy.
  • Do suchych składników dodaj rozpuszczone i ostudzone masło z miodem, jajko, masło orzechowe i orzechy. Szybko zagnieć ciasto.
  • Z ciasta formuj kulki wielkości orzecha włoskiego i układaj na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. Ciastka lekko spłaszcz dłonią.
  • Ciastka wstaw do piekarnika nagrzanego do 180 stopni Celsjusza i piecz przez 16 minut.
Smacznego!

Polecam Ci również mój przepis na kruche ciasteczka owsiane i ciastka z kajmakiem i czekoladą.
Ciastka orzechowe z masłem orzechowym
Ciastka orzechowe z masłem orzechowym

Ciastka orzechowe z masłem orzechowym

2 komentarze:

  1. Uwielbiam masło orzechowe, tak więc ciasteczka muszą być pyszne :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Słodko-słone pichcenie , Blogger