środa, maja 06, 2020

Ciastka z kajmakiem i czekoladą

Pyszne, kruche ciasteczka z masą kajmakową i posiekaną gorzką czekoladą. 

Ciastka z kajmakiem i czekoladą




Ciastka z kajmakiem i czekoladą - składniki:

  • 100 g miękkiego masła
  • 120 g masy kajmakowej
  • 4 łyżki drobnego cukru do wypieków
  • 170 g mąki pszennej (1 szklanka + 1 czubata łyżka mąki)
  • 1 łyżeczka aromatu waniliowego
  • 100 g gorzkiej czekolady

Jak zrobić ciastka z kajmakiem i czekoladą?

  • Masło utrzyj z kajmakiem i cukrem na gładką masę. 
  • Dodaj mąkę, aromat waniliowy i krótko zmiksuj.
  • Na samym końcu dodaj posiekaną czekoladę i wymieszaj szpatułką.
  • Z ciasta formuj kulki wielkości orzecha włoskiego i układaj na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. Ciastka lekko spłaszcz dłonią.
  • Ciastka wstaw do piekarnika nagrzanego do 190 stopni Celsjusza i piecz przez 15 minut. 
Smacznego!

Źródło przepisu: mojewypieki.com
Ciastka z kajmakiem i czekoladą
Ciastka z kajmakiem i czekoladą
Ciastka z kajmakiem i czekoladą

14 komentarzy:

  1. Bardzo smaczne ciastka wyszły super będę je często piekła na weekend do kawusi

    OdpowiedzUsuń
  2. Ile sztuk z tej porcji wychodzi?

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję za odpowiedź😊 Wesołych Świąt

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Serdecznie dziękuję i również życzę zdrowych, spokojnych i wesołych świąt. :)

      Usuń
  4. Ciasteczka wyszły wyśmienite. Dodałam jeszcze posiekane migdały a na wierzchu posypałam solą gruboziarnistą. Polecam🙂

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że smakowały. I świetny pomysł z dodaniem soli - muszę wypróbować. :)

      Usuń
  5. U mnie stały się już hitem wśród rodziny i znajomych😉

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja dodałem trochę mleka skondensowanego by sie lepiej formowały i posypałem sezamem :P

    OdpowiedzUsuń
  7. Zrobiłam, ale pyszota wyszła!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że smakowało. Pozdrawiam serdecznie. :)

      Usuń
  8. W przepisie jest 100g masła i 4 łyżki masła czy to błąd?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, faktycznie, wkradł się błąd. Przepraszam i dziękuję za zwrócenie uwagi. Powinno być - 4 łyżki drobnego cukru do wypieków. Już poprawiłam. Pozdrawiam serdecznie. :)

      Usuń

Copyright © 2016 Słodko-słone pichcenie , Blogger