czwartek, maja 21, 2020

Zapiekanka makaronowa z kurczakiem, brokułem i papryką

Kolorowa zapiekanka makaronowa z kurczakiem, brokułem, żółtą i czerwoną papryką oraz kukurydzą. 

Zapiekanka makaronowa z kurczakiem, brokułem i papryką




Zapiekanka makaronowa z kurczakiem, brokułem i papryką - składniki:

  • 350 g makaronu
  • 2 filety z piersi kurczaka (około 500-600 g)
  • 1 brokuł
  • 250 g sera żółtego
  • 200 ml śmietanki 18%
  • 1 puszka kukurydzy (masa po odsączeniu: około 220 g)
  • 2 papryki czerwone
  • 1 papryka żółta
  • przyprawy: sól, pieprz, czosnek suszony, słodka papryka, ulubiona przyprawa do kurczaka
  • dodatkowo: olej do smażenia



Jak zrobić zapiekankę makaronową z kurczakiem, brokułem i papryką?

  • Makaron ugotuj al dente.
  • Brokuła umyj i podziel na różyczki. W garnku zagotuj wodę ze szczyptą soli i cukru. Na gotującą się wodę wrzuć różyczki brokuła. Od momentu ponownego zagotowania się wody, gotuj brokuła jeszcze przez około 5 minut. Odcedź i pozostaw do ostudzenia.
  • Piersi z kurczaka oczyść, osusz, pokrój w kostkę, dopraw przyprawą do kurczaka, solą i pieprzem. Odstaw na około 30 minut do lodówki. Po tym czasie rozgrzej na patelni olej, wrzuć kurczaka i smaż przez około 10 minut.
  • Ser żółty zetrzyj na dużych oczkach tarki.
  • Śmietankę dopraw solą, pieprzem, czosnkiem i słodką papryką.
  • Makaron włóż do naczynia do zapiekania. Wlej śmietankę, dodaj połowę sera i wymieszaj. Kolejno wyłóż podsmażoną pierś z kurczaka, kukurydzę odsączoną z zalewy, papryki pokrojone w kostkę i różyczki brokuła. Całość posyp pozostałym serem.
  • Zapiekankę wstaw do piekarnika nagrzanego do 180 stopni i piecz przez 25 minut.
Smacznego!
Zapiekanka makaronowa z kurczakiem, brokułem i papryką
Zapiekanka makaronowa z kurczakiem, brokułem i papryką
Zapiekanka makaronowa z kurczakiem, brokułem i papryką

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 Słodko-słone pichcenie , Blogger