piątek, grudnia 06, 2019

Kotlety ryżowe z cukinią, brokułem i marchewką

Wyśmienite w smaku kotlety ryżowe z dodatkiem cukinii, brokuła i marchewki. 
Kotlety ryżowe z cukinią, brokułem i marchewką

Kotlety ryżowe z cukinią, brokułem i marchewką







Kotlety ryżowe z cukinią i brokułem i marchewką- składniki:

  • 1,5 szklanki ryżu
  • 1 cukinia
  • 2 marchewki
  • 1 brokuł
  • 1 mała cebula
  • 2 jajka
  • 4 łyżki bułki tartej
  • pół pęczka koperku
  • przyprawy: sól, pieprz, słodka papryka, ostra papryka
  • dodatkowo: bułka tarta do obtaczania i olej do smażenia

Jak zrobić kotlety ryżowe z cukinią i brokułem?

  • Ugotuj ryż. Szklankę ryżu wsyp na sito i przepłucz ciepłą wodą. W garnku zagotuj 4,5 szklanki wody z 5 łyżkami oleju i szczyptą soli. Na wrzącą wodę wrzuć ryż, zamieszaj i poczekaj aż się zagotuje. Zmniejsz moc palnika, przykryj garnek pokrywką i gotuj przez około 12 minut. Wyłącz gaz, pozostaw garnek pod przykryciem jeszcze przez 10 minut. Odkryj garnek i odstaw ryż do ostudzenia.
  • Cukinię obierz, zetrzyj na dużych oczkach tarki, dopraw odrobiną soli i odczekaj około 10 minut, aż cukinia puści sok. Cukinię dobrze odciśnij.
  • Marchewkę i brokuła ugotuj do miękkości. Odlej wodę, a następnie rozgnieć warzywa tłuczkiem do ziemniaków.
  • Cebulę obierz, drobno pokrój i zeszklij na rozgrzanym oleju. Pozostaw do ostudzenia.
  • Do miski dodaj ryż, cukinię, brokuła, marchewkę, cebulę, jajka, paprykę słodką i ostrą, bułkę tartą, posiekany koperek, sól i pieprz. Składniki dokładnie ze sobą wymieszaj.
  • Z powstałej masy formuj kotleciki i obtaczaj je w bułce tartej.
  • Kotlety smaż na rozgrzanym oleju, z obu stron, do zarumienienia.
Smacznego!
Kotlety ryżowe z cukinią, brokułem i marchewką

wKotlety ryżowe z cukinią, brokułem i marchewką

Kotlety ryżowe z cukinią, brokułem i marchewką

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 Słodko-słone pichcenie , Blogger