poniedziałek, lutego 25, 2019

Siekane kotlety drobiowe z brokułem pieczone w piekarniku

Drobiowe kotlety siekane z brokułem z dodatkiem żółtego sera, czosnku i musztardy to rodzaj mięsnych placuszków, które doskonale sprawdzą się w roli obiadu czy kolacji. Kotlety z kurczakiem i brokułem są proste i szybkie w przygotowaniu, a do tego bardzo smaczne. To świetna alternatywa dla tradycyjnych kotletów w panierce. Warto spróbować. :)

siekane kotlety drobiowe z brokułem











Siekane kotlety drobiowe z brokułem - składniki:

  • 2 pojedyncze filety z kurczaka (około 500 g)
  • 1 brokuł
  • 125 g sera żółtego
  • 3 ząbki czosnku
  • 3 jajka
  • 2 czubate łyżki mąki ziemniaczanej
  • 2 łyżeczki musztardy delikatesowej
  • przyprawy: sól i pieprz


Jak zrobić drobiowe kotlety siekane z brokułem?

  • Brokuła umyj i podziel na różyczki. W garnku zagotuj wodę z odrobiną soli i cukru. Na wrzątek wrzuć różyczki brokuła i gotuj około 6 -7 minut, licząc od momentu ponownego zagotowania się wody. Brokuła odstaw do ostygnięcia, po czym pokrój go na niewielkie kawałki.
  • Piersi oczyść i pokrój w niewielką kostkę. 
  • Żółty ser zetrzyj na tarce o dużych oczkach. 
  • Ząbki czosnku obierz i przeciśnij przez praskę.
  • Do miski wbij jajka, dodaj czosnek, mąkę ziemniaczaną, musztardę oraz sól i pieprz. Całość wymieszaj na jednolitą masę.
  • Do masy jajecznej dodaj pokrojone piersi z kurczaka, brokuła i ser. Dokładnie połącz ze sobą wszystkie składniki i wstaw do lodówki na około 30 minut.
  • Blachę z wyposażenia piekarnika wyłóż papierem do pieczenia i przy pomocy pędzelka posmaruj ją niewielką ilością oleju.
  • Na blachę nakładaj łyżką porcje ciasta, formując niewielkie kotleciki. 
  • Blachę z kotletami włóż do piekarnika nagrzanego do 180 stopni Celsjusza i piecz przez 20 minut. Po tym czasie, przekręć kotlety na drugą stronę i piecz jeszcze przez 10 minut.
Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 Słodko-słone pichcenie , Blogger